Prin Arona, spaniolii de la SEAT atacă un segment atragător pentru orice constructor. Crossoverul împrumută latura practică a SUV-urilor când vine vorba de vizibilitate, poziție înaltă la volan și gardă înaltă la sol, fără a avea însă tracțiune integrală. Deși nu poate ajunge departe pe teren accidentat, posesorul unui crossover scapă de cheltuielile suplimentare asociate cu tracțiunea integrală.
SEAT și-a făcut un obicei de a oferi modelelor sale nume pline de rezonanță pentru spanioli și nu numai, iar Arona nu face excepție, fiind un oraș din Tenerife. Construit pe platforma MQB a concernului VW, este înfrățit cu Ibiza.
Desigur, există multe alte componente preluate de la frații de concern, însă asta nu înseamnă că SEAT Arona nu este un model cu propria personalitate.
Ajuns în fața blocului, am fost abordat de un vecin care știa surprinzător de multe despre Arona. Numele scris pe mașină i-a atras atenția, însă omul a ghicit motorizarea și numărul de cai. Desigur, în varianta FR există doar două opțiuni: 1.0 TSI de 115 CP și 1.5 TSI de 150 CP. Celelalte două propulsoare din oferta spaniolilor sunt 1.0 TSI de 95 de cai-putere și 1.6 TDI de 95 de cai-putere.
Gardă la sol specifică SUV-urilor
Garda la sol de 19 centimetri este mai mult decât suficientă pentru un crossover, chiar dacă lipsa tracțiunii integrale garantează că proprietarii vor folosi Arona cu preponderență în oraș. Bordurile și gropile nu reprezintă o provocare pentru micul spaniol.
La exterior, Arona încearcă se se diferențieze prin combinația de două culori, fiind disponibile 68 de astfel de combinații. Farurile sunt disponibile cu lumini LED, aceeași tehnologie fiind utilizată și pentru stopuri. Pe montanții spate există elemente de decor din aluminiu, inscripționat cu litera X, desi nu există tracțiune integrală pentru crossoverul spaniol.
Lungimea de 4.13 metri, lățimea de 1.78 metri și înălțimea de 1.55 metri califică Arona ca rival pentru Nissan Juke sau Renault Captur. Cu un ampatament de 2.56 metri și un volum al portbagajului de 400 de litri, Arona stă bine la capitolul spațiu interior.
Materialele de la interior sunt alcătuite în mare parte din plastice tari la atingere, pe bord și pe uși. Se remarcă volanul, levierul frânei de mână și o zonă de pe bord, toate fiind acoperite cu piele cu cusături roșii, contrastante. Tapițeria din material textil este plăcută la atingere, dar pare și rezistentă la uzură. Scaunele din față sunt confortabile, iar susținerea laterală și lombară au grijă ca spatele să-ți stea comod. Pe bancheta din spate situația e aceeași, Arona oferind suficient spațiu la picioare și cap pentru persoanele de peste 1.80 de metri.
Display tactil de 8 inchi și conectivitate Apple Car Play, Android Auto și Mirror Link
Interiorul seamană foarte mult cu noua generație Ibiza. Tabloul de bord este ordonat logic, cu butoane vizibile, etichetate în mod clar, display tactil generos și un panou de comandă pentru aerul condiționat care este înclinat spre șofer pentru a facilita apăsarea în timpul conducerii.
În Arona mai găsim o zonă de încărcare a telefonului mobil prin inducție și două sloturi USB. Sistemul de infotaintment este compus din sistemul de operare Full Link și un ecran tactil de 8 inchi. La capitolul conectivitate, oferă Apple Car Play, Android Auto sau Mirror Link. Partea de sonorizare a fost asigurată de sistemul audio Beats, nivelul de calitate oferit fiind peste medie.
SEAT Arona a obținut 5 stele la testele Euro-NCAP 5 efectuate în 2017. Asta arată că noul model are suficiente sisteme de siguranță active și pasive: ABS, ESC, control anti-derapare (ASR), asistenți pentru unghiul mort și pentru traficul din spate, asistență hidraulică la frânare (HBA) și 6 airbaguri.
Doi cilindri dezactivați la sarcini ușoare
Una dintre calitățile propulsorului 1.5 TSI de 150 de cai-putere este că permite dezactivarea a doi dintre cei patru cilindri atunci când funcționează la sarcini ușoare ale accelerației. Trecerea la funcționarea pe doi cilindri este imperceptibilă – un mesaj pe afișaj fiind singurul indiciu. Există patru moduri de condus: Normal, Sport, Eco și Individual.
În timpul testului, consumul afișat de computerul de bord a indicat valoarea de 8.2 l/100 km, în condițiile în care am condus foarte mult în oraș, la ore de vârf, cu aerul condiționat pornit, în modul Sport.
Suspensia este destul de comfortabilă, însă orice imperfecțiune mai serioasă din asfalt se va resimți în mașină. Direcția ușoară te va scăpa de bătăi de cap în oraș, însă la drum lung nu ar strica ceva mai mult feedback.
Pentru SEAT Arona cu motor 1.0 litri TSI de 95 CP prețurile pornesc de la 14.271 de euro.
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER